Abecedarul turismului rural

Marin Marc,

6. RELAŢIA CU ASOCIAŢIILE PROFESIONALE ŞI AGENŢIILE DE TURISM

Se va realiza pe baza unui contract.
 Contractul va conţine:
1.  Datele gazdei (prestatar) (nume, adresa, CF, cont) şi ale agenţiei sau organizaţiei (beneficiar) (nume, adresă, CF, cont, persoana care o reprezintă).
2.  Serviciile pe care gazda le oferă şi preţurile corespunzătoare.
 2.1 preţuri din care se cedează comision;
 2.2 preţuri nete la care agenţia va adăuga comision;
3.  Obligaţiile gazdei şi ale agenţiei.
4.  Modalităţile de rezervare şi plată – gazda va elibera factura sau va semna o dispoziţie de plată.
5.  Condiţiile în care agenţia renunţă la rezerve.
6.  Condiţii de reziliere a contractului.
Ex. de contract cu comentarii
Un contract o dată semnat trebuie respectat!
Avantaje:
– multiplicarea canalelor de difuzare a ofertei;
– creşterea şanselor de a avea turişti;
– garanţia încasării banilor;
– minimizarea riscului reprezentat de eventualii turişti rău platnici.

Distribuitorii în turism

Firmele turistice sunt cele care oferă servicii în principal turiştilor. Ele acoperă serviciile necesare turiştilor cum ar fi: cazarea, transportul, servirea mesei şi posibilităţile de distracţie.
Turoperatorii cumpără un volum mare de oferte, mijloace de transport şi le revând vânzătorilor cu amănuntul de pe piaţa naţională şi internaţională. Ei stabilesc un preţ special pentru firme în funcţie de volumul de cumpărare.
Vânzătorii cu amănuntul distribuie produsele create de vânzătorii angrosişti (turoperatori) sau le vând direct produsul cerând o sumă fixă sau un comision. Uneori elaborează şi vând propriile produse turistice.
Oferta proprie se face fie printr-o publicitate indirectă (din “gură-n gură” turistul află de un loc bun – un turist mulţumit poate aduce alţi 10 turişti), fie mai nou prin pliante proprii care presupune o mică investiţie sau chiar prin pagina Web proprie, care oferă cea mai bună informaţie prin Internet şi care nu presupune intermediari care ar putea solicita procente din venituri. Este foarte important ca ceea ce promitem în ofertă să fie respectat întrutotul (preţ, condiţii, infrastructură etc).

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10