Abecedarul turismului rural

Marin Marc,

7. PUBLICITATEA

Ce trebuie să facem în cazul în care alegem publicitatea printr-un pliant:
 Obiectiv: documentul publicitar trebuie să stârnească curiozitatea şi să faciliteze vânzarea produselor şi/sau a prestaţiilor.
 Înainte de a elabora un pliant trebuie avute în vedere următoarele:
1. Ce produs sau prestaţie vrem să vindem şi cui;
– un produs sau mai multe, pentru un prestatar sau mai mulţi, pentru o asociaţie de prestatari sau pentru un individ.
2. Care sunt clienţii potenţiali;
– români sau străini; familii, individuali sau grupuri; copii, tineri sau vârstnici etc.
3. Cine va distribui documentele promoţionale;
– în ce măsură cunosc distribuitorii sau cum vom proceda pentru a-i informa despre produse, în ce măsură sunt interesaţi de vânzare cei ce vor distribui documentele promoţionale.
4. Care este “durata de viaţă” a documentelor:
– 1 an, 2 ani, sau mai mulţi
5. Câte exemplare trebuie editate ca preţul să fie rezonabil;
6. Care sunt informaţiile indispensabile care trebuiesc date;
7. Câţi bani putem cheltui.
 În funcţie de aceşti parametrii se vor alege:
– tipul de document (pliant, afiş, carte de vizită, carte poştală, catalog, …),
– formatul,
– natura hârtiei (grosime, calitate, …).
În cazul alegerii publicităţii prin pliant este bine să se apeleze la o persoană cu experienţă (din agenţii sau edituri care percep o taxă, sau din universităţi unde se practică benevolatul cu scop instructiv).

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10