Abecedarul turismului rural

Marin Marc,

8. METODOLOGIA DE ELABORARE A UNUI DOCUMENT PROMOȚIONAL

1. Listaţi informaţiile care trebuie transmise;
2. Faceţi o listă de priorităţi (va trebui probabil să eliminaţi o parte din informaţii);
3. Identificaţi: – prestaţiile pure,
– “ambalajul”, ambianţa,
4.Ordonaţi informaţiile pe teme (ex. descrierea casei, activităţile propuse în jurul casei, activităţile posibile în imediata vecinătate, activităţi în regiune, planul de acces, coordonatele persoanei de contact, preţul);
5. Grupaţi informaţiile astfel:

Informaţii de apel (generale)
1. Tipul prestaţiei (fermă agroturistică, pensiune turistică, restaurant, apartament, casă de vacanţă etc.);
– stilul (rustic, modern, familial, autentic etc),
– calitatea (simplu, lux, 1-3 margarete),
*este bine să se aleagă un nume care ar putea chiar să reflecte stilul şi calitatea;
2. Poziţia geografică – trebuie bine alese reperele geografice;
– clientela îndepărtată cunoaşte cel mult repere generale (România, Transilvania, poate Apuseni, Carpaţi),
– clientela mai apropiată cunoaşte mai în detaliu regiunea (Cluj, Vlădeasa, Beliş etc.).

Mesajul de apel trebuie să conţină: tipul prestaţiei, stilul, calitatea, localizarea geografică.

Informaţii de primire
Sunt acele informaţii care se referă la ceea ce turistul va trăi când va “consuma” produsul turistic.
Trebuiesc alese acele informaţii care pot sensibiliza clientela vizată:
1. Descrierea detaliată a prestaţiilor;
 – număr de camere, grădină, TV, tipul de sanitare (ex. pentru fiecare cameră sau comune la mai multe camere), tipul de încălzire (cu lemne sau centrală), maşină de spălat etc.
2. Activităţi în imediata vecinătate;
 – plimbări, pescuit, vânătoare, cules plante, ciuperci, posibilităţi de practicare a diferitelor sporturi etc.
3. Activităţile din regiune (oferite de potenţialul turistic al regiunii).

 Informaţii de acces la pensiune
1. Planul de situaţie (Europa, România, regiunea) care implică în mod obligatoriu situarea pe hartă a localităţii de interes turistic, cât şi o schemă mai detaliată a microregiunii.
2. Adresa exactă (numele prestatarului, telefon, e-mail).

 Informaţii de cumpărare
1. Preţ.
2. Condiţii de vânzare a produsului turistic (gradul de detaliere depinde de tipul documentului).

Recomandări:

– nu daţi informaţii false, nu faceţi promisiuni care nu pot fi onorate;
– nu încărcaţi exagerat un document, lăsaţi spaţii libere – pun în valoare fotografiile şi textul;
– daţi explicaţii (legenda fotografiilor);
– folosiţi fotografii cu personaje;
– folosiţi caractere de grosimi diferite şi de dimensiuni lizibile;
– nu folosiţi mai mult de trei caractere diferite;
– puneţi titluri vizibile;
– alegeţi un slogan şi puneti-l pe fiecare pagină – are valoare de semnătură;
– greutatea documentului este importantă când acesta trebuie trimis prin poştă;
– facilitaţi răspunsul (talon pentru cererea de informaţii, talon pentru rezervare);
– nu pliaţi documentul într-o manieră complicată.

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10