Raport de activitate pe 2010
Nr. 25 din 28.02.2011
RAPORT DE ACTIVITATE PE ANUL 2010
Filiala Judeţeană Cluj a Asociaţiei Comunelor din România a desfășurat o activitate intensă în anul 2010 și a mai crescut numeric, astfel că în prezent numărul comunelor din judeţul Cluj care sunt membre ale Asociaţiei Comunelor din România a ajuns la 48 de comune. Am avut un procent bun de încasare a cotizaţiilor, situaţia financiară a filialei a continuat să se îmbunătăţească, dar a fost încă dificilă în anul 2010.
În calitate de preşedinte al filialei am fost ajutat de membrii consiliului director mai activi precum Ioan Roman, Minodora Luca, Andrei Tamas Gebe, Gheorghe Broaina şi Ioachim Vancea.
În luna februarie 2010 o delegaţie din partea acestei filiale a participat la şedinţa adunării generale a Asociaţiei Comunelor din România care a avut loc la Bucureşti.
La această întâlnire au fost discuţii asupra dezvoltării spaţiului rural şi în actuala situaţie economică prin accesarea susţinută de fonduri europene şi alte aspecte ale problemelor din administraţia publică locală puncte de vedere prezentate de către miniştri, secretari de stat, directori din ministere, reprezentanţi ai unor bănci şi firme de consultanţă.
S-au ridicat şi s-au înaintat reprezentanţilor guvernului o serie de probleme cu care se confruntă administraţia publică locală de la comune. În calitate de membru în Consiliul director – CD şi preşedinte de filială mi-am arătat nemulţumirea referitoare la procedura prin care de fiecare dată reprezentanţii guvernelor vin la întâlnirile noastre cu „carneţele albe”, notează problemele ridicate de noi dar nu primim răspunsuri clare cu termene de rezolvare sau decizii de respingere a lor. De aceea d-na ministru Elena Udrea a promis că la CD de la Târgu Mureş din mai vom primi răspunsuri scrise pentru toată lista de probleme.
La CD de la Târgu Mureş bineînţeles că situaţia s-a repetat şi nu am avut parte de răspunsuri la problemele ridicate la Bucureşti iar eu mi-am arătat nemulţumirea faţă de această situaţie. Totuşi la acest CD s-au dezbătut destul de aprig mai multe probleme organizatorice, s-au stabilit nişte obiective şi s-au trasat sarcini cu termene de realizare. Din păcate nu s-a reuşit urmărirea lor corespunzătoare.
Am participat împreună cu dl. primar Gheorghe Broaina la şedinţa CD de la Şuior, judeţul Maramureş din august. Aici s-a actualizat lista de probleme şi nemulţumiri ale noastre şi s-a stabilit înaintarea lor către ministere, guvern şi preşedinţie, precum şi continuarea informării Congresului Puterilor Locale de pe lângă Consiliul Europei.
Am fost convocat la Bucureşti la: întâlnire pentru audit, MAI pentru salarizare, MT pentru protocol, AMR pentru misiune de la Congresul Puterilor Locale, consultări legislative, etc.
ACoR şi Filiala Cluj a fost reprezentată ca de în fiecare an la Congresul Puterilor Locale de d-na primar Minodora Luca.
A fost implementat proiectul “Educaţie ecologică pentru dezvoltarea durabilă a zonei montane din S-V judeţului Cluj”. Prin acest proiect au fost desfășurate activități de instruire în ecologie, protecția mediului, eco-agroturism și legislație în 14 comune din partea de S-V a județului Cluj. Chiar dacă implementarea lui a fost dificilă el rămâne în CV-ul filialei şi mulţumesc celor care au contribuit la implementarea lui.
A fost depusă o cerere de finanţare pentru un proiect ce vizează dotarea cu aparatură IT a filialei prin programul POS CCE și a fost scrisă o cerere de finanțare pentru un proiect în cadrul programului POS DRU programe de formare profesională.
Filiala Cluj a organizat în primăvară o întâlnire cu parlamentarii clujeni şi cu autorităţi locale foarte bine apreciată şi mediatizată.
A fost efectuat cursul pentru primari: “ Auditul intern -soluţie pentru asigurarea şi consilierea primarilor în vederea bunei administrări a veniturilor şi cheltuielilor publice ” organizat la Saturn în perioada 10 – 18 august.
Filiala Cluj a inițiat organizarea activităţii de audit intern care a avut un sprijin semnificativ şi din partea Ministerului Finanţelor şi a DGFP Cluj. În anul 2010 activitatea compartimentului de audit public intern al filialei a fost asigurată printr-un auditor, iar în luna decembrie a fost organizat un nou concurs la care au mai fost admise încă trei persoane pentru a fi angajate ca auditori interni.
Am încercat să folosim situl şi mijloacele electronice de comunicare pentru o mai bună consultare şi schimb de experienţe, am făcut ceva progrese dar e mult loc de mai bine.
Avem în studiu elaborarea de noi proiecte, pe diferite programe de finanţare, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor locuitorilor din comune şi a angajaţilor din aparatul de specialitate al primarului care pot fi cuprinse în proiecte desfăşurate pe o zonă cu mai multe comune membre ale Asociaţiei Comunelor din România şi o mai bună cooperare în vederea apărării intereselor locuitorilor din comune.
Una peste alta a fost un an foarte greu, ne-am străduit să obţinem rezultate pentru membrii noştri şi chiar dacă nu putem fi mulţumiţi de rezultatele care nu depind numai de noi, consider că am acumulat experienţă şi am pus bazele pentru un an 2011 mai bun pentru filiala noastră.
Preşedinte,
Ovidiu COLCERIU